Lina studerte digital markedsføring, og har nylig sikret seg jobb i Markedssjefene AS.
Lina Halvorsen (30) drev sitt eget enkeltmannsforetak hvor hun tok tekstforfatteroppdrag, men merket at flere og flere av oppdragene gikk i retning digital markedsføring.
– Å studere digital markedsføring var en naturlig videreføring av dette, forteller hun engasjert.
Hun studerte digital markedsføring på Noroff campus Oslo.
– Da jeg ble ferdig på Noroff opplevde jeg at jeg var en mye mer attraktiv arbeidstaker fordi jeg hadde allerede reell erfaring, nødvendige sertifiseringer og hadde sittet i de faktiske verktøyene man behøver for å utøve denne type arbeid.
Nå har hun bygget seg opp en del erfaringer i ulike stillinger, og nylig ble hun ansatt hos Markedssjefene AS i Stavanger, som hun opprinnelig kommer fra.
Brenner for fagskole-utdanning
Fagskolestudier er generelt mer praktisk rettet sammenlignet med studier på høyskole eller universitet. Studiet i digital markedsføring er utviklet i samarbeid med bransjen og faglærerne har solid bransjeerfaring og en praktisk tilnærming til faget. Se flere av Noroff sine fagskolestudier her.
– Det fine med fagskolen er at den stiller helt andre krav til deg som student; krav som etterligner mer de kravene man møter i en arbeidshverdag. Det forbereder deg på en helt annen måte, mer enn noe annet så forbereder studiet deg på å se sammenhengen mellom teori og praktisk utførelse, på å kunne ta initiativ og være en selvstendig arbeidstaker.
Hun fortsetter:
– Året på Noroff var hektisk - fantastisk gøy - men mye arbeid. Likevel er det det du får igjen for, det er så tydelig sammenheng mellom egen innsats og hva som møter deg etter endt utdanning.
– Hva var det viktigste du lærte i løpet av studietiden?
– Ikke være redd for å prøve. Learning-by-doing, være hands-on med materien. Jeg har en mastergrad i sosialantropologi fra før, med mye teoretisk tyngde. Fagskolen gav meg mye mer praktisk, real-world lærdom.
En spennende hverdag
– Det har vært helt supert å starte hos Markedssjefene. Det tilbys et stort fagmiljø, hvor kompetanseutvikling og kompetanseutveksling står høyt. Vi er tre kontorer omkring i Norge med tette bånd, og er alltid tilgjengelig for hverandre for sparring, bistand eller inspirasjon. Det er veldig fint å vite at ved et hvert prosjekt man blir engasjert i, har man alltid et stort team i ryggen.
Lina skal blant annet bistå med innholdsmarkedsføring, SEO, nettside, sosiale medier, Google Ads, merkevarebygging og markedsposisjonering.
– Hva drar du mest nytte av fra studiet i jobben?
– Å alltid være nysgjerrig, teste teorier i praksis og å finne hva ens egen styrke er og findyrke den, avslutter hun.
Studiet i digital markedsføring er tilgjengelig på campus eller via nettstudier. Neste oppstart er allerede 18. oktober.
Hold deg oppdatert
Gjør som tusenvis av studenter og få nyhetsbrev fra Noroff. Du kan når som helst melde deg av.
Relaterte studier
Årsstudium
Digital markedsføring
Gå rett i jobb som digital markedsfører og skap resultater med digital annonsering, innholdsmarkedsføring, SEO og AI-verktøy. Utdanningen fokuserer på analyse og strategisk markedsføring på nett og sosiale medier.
Nettstudier
Oslo, Bergen
Les merÅrsstudium
Backend-utvikling
Bli backend-utvikler, en av de mest etterspurte tech-yrkene, og jobb med fremtidens nettløsninger og serverbaserte programvareløsninger. Lær å bruke AI til å effektivisere koding, feilsøking og kvalitetssikring.
Toårig utdanning
Grafisk design
Praktisk utdanning hvor du lærer å jobbe kreativt og strategisk med visuell kommunikasjon. Du får anvendt dine ferdigheter i virkelige prosjekter, noe som gjør deg rustet til å gå rett ut i jobb.
Nettstudier
Oslo, Bergen, Stavanger, Kristiansand
Les mer